Springt hij door een zelf vervaardigd object met een glazen ruit, dan toont hij in de film niet de sprong maar het opruimen van alle glasscherven na afloop. Ensceneert hij een slapstick-ongeluk door vlak boven zijn hoofd een plant op de rand van een plank te zetten, met daarbij een kat die de plant omver zou moeten stoten, dan zien we hem vruchteloos wachten op het vallen van de plant. De kat toont geen interesse. Feiko Beckers combineert ruimtelijke installaties, vormgeving, performance en film. Het resultaat is even doordacht en conceptueel als verrassend eenvoudig.
Voor Yoghurt liet Beckers zich inspireren door zeventiende-eeuwse pruikenstandaards die hij in het Victoria & Albert Museum in Londen zag. Het zijn abstracte, geometrische vormen op een standaard, gemaakt van keramiek. Vaak met mooie Delfts blauwe versieringen en in allerlei formaten. Waarschijnlijk werden ze lang niet altijd als pruikenstandaard gebruikt, maar vaker voor de sier neergezet. Beckers stoeit graag met de functie van voorwerpen. Je maakt of je zegt iets met een bepaalde intentie, maar de interpretatie kan heel anders zijn. En dat is oké, soms moet je dat juist toelaten.
Op Fort Ruigenhoek is een video te zien waarin Beckers de pruikenstandaards nieuwe functies geeft. De keramieken objecten zelf zijn ook te bewonderen op het Fort. Wie zegt dat het statische voorwerpen zijn? Ze staan erbij alsof ze elk moment in beweging zullen komen.
Feiko Beckers studeerde in 2006 af aan de Groningse Minerva Academie. In 2010 en 2011 was hij artist in resident de Rijksakademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam en in 2013 bij Palais de Tokyo in Parijs.