There’s no way back
WARNING the following show contains strong language, profanity and shocking and explicit images, which may not be suited for children or sensitive adults. This is all performed by professionals under the supervision of professionals. The performers are all above 18. There are no animals harmed during this show. Maybe one or two humans will be harmed in the show, but they are not animals.
Apenjaren speelt zich af op de dunne overgangslijn tussen kind en tiener. Tussen Bambi en Carrie. Tussen vrolijke flikflaks en de grond waar je doorheen zakt. Tussen toen en nu. Tussen nu en straks. Tussen knokige knoken en schaamliprode hoofden. Tussen verdwijnen en uit je voegen barsten. Tussen ongemak en schaamte. Tussen achterlaten en terugverlangen. Tussen Mentos en cola. Tussen groeien en vervormen. Tussen aanpassen en compenseren in.
In dit schemergebied, waarin alles ineens anders lijkt te zijn, ontmoeten twee personen elkaar. Het is er eng, maar ook leuk, maar vooral eng en ze kunnen er niks tegen doen. Ze dwalen, dansen, pesten, wiebelen en komen heel dichtbij om iets in je oor te fluisteren.
In deze komming of eetsj vragen we onszelf af hoe schaamte ons heeft veranderd en gevormd. Waarom we groeien eng vinden, maar onszelf wel altijd groter voordoen dan we zijn. Kunnen we ook erkenning krijgen zonder de ander te imponeren? En hoe moeten we leven met al dit ongemak?
Apenjaren is een coproductie tussen Festival Tweetakt en Non Creators Company voor iedereen vanaf 11 jaar.
Over de makers
Performancecollectief Non Creators Company is een Utrechts makers duo bestaande uit Rosita Segers en Max Laros. Ze hebben elkaar leren kennen op de Acteursopleiding aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), waar ze in 2020 zijn afgestudeerd. Vorig jaar maakten ze de voorstelling Spread the sadness, waarmee ze op Tweetakt 2021 in première gingen.
Concept en spel: Max Laros en Rosita Segers
Eindregie: Zarah Bracht
Vormgeving: Sjaan Hofstede & Pleun Verhees
Sounddesign: Mauro Casarini
Techniek: Niels Ermstrang
PR beeld: Lisa Schamlé
PR design: Daphne Reijtenbagh
Producent: Festival Tweetakt
Met dank aan: Petra Blok en Milou Smit
Concept en spel: Max Laros en Rosita Segers
Eindregie: Zarah Bracht
Vormgeving: Sjaan Hofstede & Pleun Verhees
Sounddesign: Mauro Casarini
Techniek: Niels Ermstrang
PR beeld: Lisa Schamlé
PR design: Daphne Reijtenbagh
Producent: Festival Tweetakt
Met dank aan: Petra Blok en Milou Smit
Met jouw bijdrage houden we Tweetakt toegankelijk voor iedereen.